אימון עסקי
האימון העסקי מהווה מנוף לקידום, לצמיחה ולביטוי עצמי מלא.
ההבנה כי אני העסק היא נקודת הזינוק העוצמתית ביותר לקלוט שכל תהליך לצמיחה אישית בתחום המקצועי בא לביטוי מיידי בעסק, בתחומים כמו שיתוף, עבודת צוות, אחריות, מחויבות, הקשבה לעצמי ולאחר, כבוד ופרגון.
אימון עסקי יכול לעסוק בהיבטים שונים ומגוונים של העסק ושל מרכיבי העסק:
- שיפור מיומנויות ניהוליות
- שיפור מיומנויות רפרזנטטיביות
- שיפור מיומנויות תקשורת: ניהול מו"מ, כושר שכנוע
- היכרות מעמיקה את נושא ההקשבה על כל היבטיה
- כלים לניהול זמן
- כלים לשמירה על מסגרת וגבולות בעסק, בין מחלקות, בין עובדים ומנהלים
- ועוד נושאים רבים ושונים, הבאים לידי ביטוי ביום יום בתוך העסק.
אימון לעסקים קטנים
עסקים קטנים שפעילותם מבוססת שירותים/מוצרים מבינים מהר מאוד כי מה שישמור את הלקוחות אצלם לאורך זמן, ויאפשר נאמנות לקוחות, הוא איכות הקשר שנוצר עם הלקוח.
לא פעם הם מוצאים את עצמם פועלים בכמה חזיתות:
גם בחזית המקצועית, שבאה לביטוי באיכות השירות הניתן, בבידול של החברה מול המתחרים, בשכלול השירותים לאורך זמן ובפתיחה של ערוצי תקשורת שיווקיים חדשים במטרה להגיע ללקוחות חדשים.
וגם בחזית הבינאישית, שהיא התקשורת שמפתח בעל העסק עם הלקוח, במגמה לשמור את הלקוח אצלו לאורך זמן, במקום לאבד אותו לטובת מתחרים ולרדוף אחרי לקוחות חדשים כל הזמן.
לקוחות נשארים נאמנים לעסקים לא פעם בשל הקשר האישי שנוצר, לפיכך על בעל עסק קטן
לפעול לקיומה של תקשורת מסוג זה באמצעות:
- פגישות יזומות
- בדיקה לאורך כל השנה מהי שביעות הרצון של הלקוח מההתקשרות, מאיכות השירות
- בדיקה מתמדת של מה עובד ללקוח וחשוב עוד יותר לשאול, לבדוק ולהתייחס ל-מה לא עובד.
בעלי עסקים אלה, המעוניינים לשמור על הלקוחות (ובמקביל לגייס לקוחות חדשים) חשוב שיהיו מחוברים לעצמם ומודעים לעוצמות שלהם; לבידול האישי שלהם – איפה הם חזקים ואיפה הם חלשים; למה שמעכב אותם, חוסם אותם ולעיתים אף בולם אותם. לכן חשוב עבורם לגייס כלים לשיפור מיומנויות אישיות שיאפשרו להם להגיע לביצועים תוצאתיים חדשים.
כפי שאמר אלברט איינשטיין, "בכל כל קושי טמונה ההזדמנות".
לכן, דווקא לבעלי עסקים קטנים,
שמוצאים עצמם חיים את העסק לא פעם מתוך מעגלים של הישרדות, מומלץ להכיר
בקיומה של אפשרות חדשה עבורם, כזו שאינה מוכרת, ואולי אף מפחידה או מאיימת
ולבקש אימון עסקי או אימון אישי.
|